نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2163
-
الف
+

امضای تفاهم نامه گردشگری ایران،افغانستان و عراق

برنامه اجرایی همکاری گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به امضا رسید.

برنامه اجرایی همکاری گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به امضا رسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، در کنفرانس بین‌المللی «همدان ۲۰۱۸» برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری ایران، افغانستان و عراق تدوین شد.

این برنامه اجرایی قرار است از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ به اجرا در آید .

دولت جمهوری اسلامی افغانستان و دولت جمهوری اسلامی ایران ، بر اساس روابط دوستانه ، تفاهم نامه ای به منظور همکاری‌های توریستی بین دو کشور در تاریخ ۱۴ دلو مطابق با ۴ جنوری ۲۰۱۶ در همدان امضا کردند.

این برنامه اجرایی در ۱۳ بند مدون شده که بین سه کشور ایران و افعانستان و عراق است.

در بندهای این تفاهمنامه زمینه همکاری در راستای ارتقای عرصه محصولات گردشگری صحی، تفریحی، زیارتی و حلال قید شده است.

در حوزه محصول گردشگری صحی مواردی از جمله اسامی شفاخانه های دارای دپارتمان بیماران بین‌المللی(IPD) سه کشور به تفکیک تخصصی در هر رشته طبی انجام می‌شود.

همچنین برگزاری تورهای آشناسازی با داکتران و رایزنی با وزارت امور خارجه  به منظور تغییر تعرفه و تسهیل ویزه گردشگری صحی به انجام می رسد.

در حوزه گردشگری تفریحی و زیارتی مواردی مورد توافق قرار گرفته است از قبیل حوزه‌های هزینه‌دار حمل و نقل بین‌المللی، اقامت و غذا و گفت‌وگو به منظور رفع مشکل سفرهای زیارتی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری عراق.

در بند دیگر برنامه‌های اجرایی گردشگری بین سه کشور زمینه‌های شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری و تبادل تقویم‌های سالانه این رویدادها مطرح شده است.

در بند دیگر انعقاد توافقنامه در خصوص برقراری تعرفه‌های ترجیحی در حوزه صنایع دستی و برنامه‌ریزی برای تعامل با تشکل‌های غیردولتی ویژه بانوان با کارآفرینان صنایع دستی در کشور ایران مطرح شده است.

برنامه اجرایی برای یک دوره سه ساله اعتبار خواهد داشت و از تاریخ امضا لازم‌الاجرا شد.

فارس نوشت : این برنامه در ۱۳ بند و در تاریخ ۵ سنبله ۱۳۹۷  در شهر همدان در حاشیه کنفرانس پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در دو نسخه به زبان فارسی به امضا رسید که هر یک از آن ها از اعتبار یکسان برخوردار است.

م ح/ح ح

نظر شما
ارسال نظر